Tvůrci

Zdeněk Zelenka

Zdeněk Zelenka Zdeněk Zelenka je český scenáris­ta a režisér. Vystudoval obor režie na FAMU. Jeho specializací je adaptace světové klasiky (Lakomec, Brouk v hlavě, Kean, Náv­štěva staré dámy, Arrowsmith…). Je scenáristou mnoha úspěšných televizních či distribučních filmů či seriálů, například Nes­mrtelná teta, Rebelové, Ban­krotáři, Hlídač č. 47, Ach, ty vraždy!, Kouzla králů, Duch nad zlato. V současnosti je Zdeněk Zelenka se svými téměř 70 filmy považován za nekorunovaného krále české televizní tvorby. Je také autorem libreta muzikálu Golem, který byl nastudovaný k otevření divadla Hybernia v Praze, či k divadelnímu muzikálu Rebelové. Mnoho z jeho scénářů vyšlo v knižní podobě.

Jiří Škorpík

Jiří Škorpík Jiří Škorpík vystudoval Pražskou konzervatoř – obor klarinet u prof. A.Polívky. Studoval skladbu a aranžování, pop zpěv a další obory. Je-li hudba duší každého hudebního projektu, je Jiří Škorpík označován za „duchovního otce“ vokálního seskupení 4TET. Dlouholetý blízký spolupracovník Kar­la Svobody a žák jeho bratra Jiřího se vedle své “pěvecké kariéry” ve vokálním seskupení představil i v mnoha muzikálech (Dracula, Krysař, Mise, Monte Cristo, Kvaska, Golem) jako aranžér a instrumentátor, instrumentalista, hudební reřisér, vokalista či dirigent. Spolupracoval na projektech s řadou našich předních umělců a těles (K.Svoboda, J.Korn, R.Král, M.Kirschner, J.Nedvěd, K.Vágner, D.Landa, L.Machálková, L.Bílá, B.Matuš, T.Savka, J.Vágner, R.Vojtek, ORM, Prague Cello Quartet, P.Havlín ČF, K.Gott, Ewa Farna, D.Holý, Dasha, I.Csáková, I.Bartošová, R.Hes, D.Hůlka, J.Svěcený & M.Mátlová – SMS project, UNO, BoomBand, Příbuzní, P.Kolář, J.Uhlíř, Zd.Svěrák, ad.) Svůj hlas propůjčuje písním k filmům, pohádkám i reklamám. Věnuje se komponování, aranžování, 4TETu, projektu InConcerto s D.Uličníkem, úzce spolupracuje s Jiřím Kornem, Divadlem Spejbla a Hurvínka a dalšími. Jeho hudba provází nejeden film, či divadelní představení. Dlouhá léta byl dvorním skladatelem režiséra Zdeňka Zelenky a je autorem scénické hudby k takřka dvoum desítkám filmů, pohádek, seriálů a.dokumentů (Hlídač č. 47, Kouzla králů, Kanadská noc, Duch nad zlato, seriál Ach ty vraždy, Escape to Vanuatu, Každý milion dobrý, 3D Hurvínek a kouzelné museum ad.) S pány P.Vrbou a J.Hubačem je autorem úspěšného muzikálu “Antoinetta – královna Francie”. Za splnění jednoho z instrumentačně-aranžérských snů považuje uvedení “Velkého Vánočního Koncertu” 4TETu a Filharmonie Brno, pod taktovkou Fr.Šterbáka. V současné době vystupuje s vokálním seskupením 4TET, chystá novou verzi koncertu a páté cd. Připravuje sérii komorních koncertů projektu InConcerto, jeho cd a dokončuje své debutové album “Tobě”. Komponuje “Oratorium za lásku a odpuštění “ a koncert pro harfu a klarinet. “Dr.OX” je jeho druhým autorským muzikálovým počinem. “ Věřím, že pokud poctivě milujeme, sníme a pracujeme, sny pro nás budou k mání… Sny nám nikdo nemůže vzít, nemůže je zakázat, ukrást či znásilnit. Přináší čisto a krásno, svobodno a milo, pravdivo a upřímno. To vše, co v okolním světě tolik postrádám. Doufám, že naše sny nemohou ovlivnit ani úmysly podobných doktora Oxe, i když… kdo ví…” Jsk
www.jiriskorpik.cz

Petr Hloušek

Petr Hloušek Absolvent brněnské Školy uměleckých řemesel (Česká republika) a bratislavské Vysoké školy výtvarných umění (Slovensko) v oboru ilustrace začal jako grafický designér (1996), postupem času aplikoval zkušenosti ilustrátora do scénických a animačních médií. Od roku 2005 pracuje na scénických projekcích inscenací jak v Česku tak ve státech EU: Hair (Švýcarsko, Německo), Magical Broadway, Jekyll and Hyde, Jazz Side Story, Mozart!, The Book with no name (Czech), Friedrich (Potsdam, Německo), Guys and Dolls (Ostrava, Czech), Podivný případ se psem (Reykjavik, Island), Mata Hari (Praha). V roce 2010 překvapil svým velkolepým řešením scénického ztvárnění muzikálu Mary Poppins (Brno, Czech rep.), které bylo serverem Musical.cz nominováno na scénu sezony. Zde využil plně spojení realistických kulis a filmových 3D animací a snoubil je v jeden fukční celek, podobně jako v následujícím roce pro muzikálovou lední show Popelka. V roce 2013 realizoval představení Mary Poppins na Islandu (nominace Gríman) a nově koncipovaný muzikál Cats v režii Stanislava Moši v MDB. V New Yorku realizoval scénu a projekce pro nezávislý muzikál Revolution in Elbow a za světelný design (projekce) pro Městské divadlo v Reykjavíku získal ocenění Gríman (cena islandského divadla) za představení Podivný případ se psem. V roce 2017 připravil scénu k muzikálu Les Miserables ve Folksteatru v Oslu. Je také podepsán pod výpravou a režií 3 kombinovaných filmů pro brněnskou hvězdárnu.

Ivana Hannichová

Ivana Hannichová Choreografka, lektorka a tanečnice, narozena v Praze. Taneční vzdělání získala v Tanečním centru Praha a na stážích a workshopech v Evropě i USA. Je magistrou umění v oboru taneční věda, který vystudovala na taneční katedře pražské HAMU. Vytvořila choreografie muzikálů Mamma Mia!, Aida, Jesus Christ Superstar, Rocky, Do naha!, Ať žijí duchové!, Ženy na pokraji nervového zhroucení, A tough act to follow (z muzikálu Vražda za oponou), Swing se vrací neboli ke štěstí. Jako asistent choreografa působila v muzikálech Evita, Curtains, Jesus Christ Superstar, Thoroughly modern Millie, Lucie, Carmen, Legenda jménem Holmes. Své choreografické schopnosti uplatnila také v televizních show Stardance, když hvězdy tančí.., Československá superstar, Český slavík Mattonni, X Faktor v seriálu První republika nebo u reklamních spotů pro ČR i zahraničí. Vytvořila také mnoho módních a vlasových show známých značek, několik let vedla taneční skupinu Dance2×s. Působí jako pedagog moderního a jazzového tance..

Roman Šolc

V současné době jeden z nejvyhledáva­nějších kostýmních divadelních výtvarníků. Skvěle využívá svou osobní znalost problematiky tanečních kostýmů, obléká baletní inscenace většiny českých divadel, přestože těžiště jeho práce je v současnosti v oblasti muzikálových produkcí. Vystudoval pražskou Taneční konzervatoř (1995). V letech 2001 – 2004 byl členem baletu Národního divadla v Praze. Jako tanečník byl oceněn nominací na Cenu Thálie 1996 za roli Merkucia. Navrhování kostýmů se věnuje systematicky od roku 1998. Své první návrhy vytvořil pro Pražský komorní balet: Fresky (1998) a dále vytvořil např. pro Divadlo J. K. Tyla v Plzni: Dáma s kaméliemi (2001), Někdo to horké rád (2003), Čachtická paní (2008), pro Laternu magiku: Graffiti (2002), pro Národní divadlo v Praze: Les Bras de Mer (2004), Ibbur (2005), Mozart? Mozart! (2006), pro Státní operu Praha: Dáma s kaméliemi (2003), Popelka (2004), Sen noci svatojánské (2006). V poslední době Romeo a Julie pro balet ND Praha, nebo strhující Vaculíkovu adaptaci Valmonta. Spolupracoval i na originálních baletech jako Freddie – The King of Queen. Z činoherního repertoáru třeba proslulá Králova řeč nebo Dickensova Vánoční koleda. Za operu Evžen Oněgin, Don Giovanni a další. Jeho návrhy se skvěle uplatnily také v mnoha muzikálových produkcích: Kleopatra (2002), Tři mušketýři (2004), Golem(2006), Angelika (2007), Dracula, Mona Lisa (2009), Baron Prášil, Robin Hood, Hello Dolly (2010), Kabaret, Mata Hari. Londýnští tvůrci muzikálu Fantom opery ho vybrali jako ideálního výtvarníka české premiéry legendárního muzikálu (2014). Oblékl také české muzikálové tituly Mamma Mia, Ples upírů (2016), Krysař (2017). Nevyhýbá se ani filmu; např. film Hlídač č. 47 Filipa Renče. Jeho kostýmy znáte také z televizního pořadu Tvoje tvář má známy hlas.

Boris Pralovszký

Boris Pralovszký Boris Pralovszký, humorista, textař, kreslíř a básník. Má na kontě 5 autorských knížek (Je to vůbec možný, Trefa do černého, Nic pro Slabochy, Nápadník pro šikovné děti, Varan z komody), od roku 1985 publikoval několik tisíc kreslených vtipů, zejména v Časopisech Dikobraz, Sorry.  Je autorem ilustrací k více než čtyřiceti knižním titulům (Jiří Žáček, Ota Pavel, František Nepil). Některé z jeho vtipů byly použity v pořadech Česká soda a TeleTele. Spolu s Bohoušem Josefem a Zdeňkem Zelenkou je autorem muzikálu Adam a Eva, je autorem textů pro Bohouše Josefa a skupinu Burma Jones.